REGISTRACEPŘIHLÁŠENÍ

Odpočinek jako nedílná součást posilování

Odpočinek jako nedílná součást posilování

Formování fyzické schránky k obrazu svému, to není jenom každodenní intenzivní posilování a návštěvy fitcentra, ale také potřebná regenerace. Ano, není žádnou neznámou, že svaly rostou především při odpočinku, který je třeba tělu dodat v odpovídající míře.
Pojďme se však na tuto oblast zaměřit pěkně od počátku. Stanovit si optimální počet návštěv posilovny a nastavit si jistá pravidla týkající se odpočinku, aby došlo k tíženému cíli – vyrýsované a objemné postavě plné svalů.

Jak často navštěvovat posilovnu?


Na začátku vám stačí dvě návštěvy týdne. Přejdete-li do pokročilejšího stádia, je ideální volbou trénink třikrát až čtyřikrát týdně. To samozřejmě platí za předpokladu, že ostatní dny se úmyslně vyhnete vyšší fyzické zátěži a budete odpočívat.
Důvod to má velice jednoduchý. Pakliže odcvičíte jednu partii těla, dojde k určitému namožení daných svalů a zpřetrhání miniaturních svalových vláken. K jejich následnému srůstu a navýšení objemu je potřebná nejenom životospráva, podpůrné suplementy, ale hlavně klid a odpočinek.
Volné dny věnované regeneraci mohou nabývat nejrůznějších podob.
• Pravidelný spánek minimálně 6-8 hodin
• Omezení jakéhokoliv nočního života
• Dopřejte svalům profesionální masáže
• Sauna – působí kladně nejenom na tělo, ale také mysl
Četnost návštěv fitcentra navyšujte pozvolna, abyste si stále udržovali dobrou kondici a pracovali na pozvolném růstu svalů.

Vyhněte se syndromu přetrénování


Jestliže nebudete respektovat správné zásady regenerace, v rámci nichž si musíte dopřávat odpovídající dávku odpočinku a rehabilitace, můžete krátkodobě či dlouhodobě poškodit své tělo. Nejčastějšími problémy jsou bolesti kloubů a svalstva, zvýšená srdeční činnost, záněty, bolesti hlavy, nechutenství a celkové snížení výkonnosti.
Pokud nedáte svalům prostor odpočívat a přirozeně růst, mohou se dostavit i psychické potíže spojené s kompletním poškozením organismu.

Efektivní regenerace po cvičení


Každý chce zprvu nabrat co nejvíce svalové hmoty a posunout se v této oblasti o několik stupňů výše. Toho ale dosáhnete pouze s potřebným odpočinkem, dobře nastaveným jídelníčkem, příjmem všech důležitých živin souvisejících s vyšší fyzickou zátěží a v kombinaci s regenerací, jejíž součástí musí být mimo jiné i omezení stresu.
Aplikujte při posilování zdravou soutěživost, avšak ve spojení s přiměřenou hranicí. Částečná regenerace konkrétní svalové partie nebo celková regenerace vám pomohou k lepším, intenzivnějším a efektivnějším tréninkům s viditelným výsledkem.

Copyright GetBig.cz © 2015

PartneřiO webuKontakt