REGISTRACEPŘIHLÁŠENÍ

Jsou konopná semínka dobrým zdrojem bílkovin?

Jsou konopná semínka dobrým zdrojem bílkovin?

Konopná semínka připomínají svým vzhledem sezamová semínka, ale mají oříškovou chuť a vyšší obsah omega-3 mastných kyselin. Tato semínka v kombinaci s jinými rostlinnými bílkovinami nabízejí (nejen) vegetariánům vysoce kvalitní zdroj bílkovin. Najdete je v obchodech se zdravou výživou (obvykle v lednici, protože jsou náchylné ke žluknutí).


Množství bílkovin


Oloupaná konopná semínka obsahují okolo 33 % bílkovin a poskytují 11 g bílkoviny na 3 lžíce (30 g), což je jedna porce. Obsah bílkovin v konopných semíncích je vyšší než u jiných semínek. Chia semínka obsahují asi 4 g bílkovin na porci o velikosti 30 g. Sezamová semínka obsahují asi 5 g a dýňová semínka asi 10 g na stejnou porci.


Kvalita


Bílkoviny obsahují aminokyseliny. Bílkovinné zdroje, které poskytují všech devět aminokyselin, jež si tělo nemůže samo vyrobit, se nazývají kompletní (esenciální) bílkoviny. Nejvíce kompletních bílkovin pochází z živočišných zdrojů – vejce, maso, ryby a mléčné výrobky. Konopná semínka nepatří mezi kompletní bílkoviny, ale pokud je zkombinujete s doplňkovými bílkovinami například z oříšků, luštěnin a obilovin, pomohou vám dosáhnout všech těchto esenciálních aminokyselin. Aminokyseliny v konopných semíncích jsou z rostlinných zdrojů nejblíže ze všech vegetariánských bílkovin.


Výhody konopných semínek


Konopná semínka vám poskytnou všechny výhody vysoce stravitelných bílkovin. Semínka obsahují vlákninu, která podporuje správné trávení. Taktéž poskytují zdravé tuky na podporu srdečního zdraví, například omega-3 mastné kyseliny, které podporují činnost mozku (ten je z velké většiny tvořen právě tuky). Taktéž poskytují esenciální minerály, například železo, hořčík, zinek a fosfor. Z vitamínů můžeme jmenovat vitamín E, který patří mezi antioxidanty, které pomáhají tělu zbavit se škodlivých volných radikálů.


Použití


Vysoký obsah tuků v konopných semínkách se rychle stráví a spaluje. Používejte konopná semínka opatrně, zastudena na saláty, do polévek, cereálií nebo chilli. Můžete je namlít do těsta na palačinky, nebo je použít místo oříšků do pesta. Taktéž je vhodné je přidat do smoothie nebo salátových dresinků. Vyrobit si z nich můžete vlastní proteinové tyčinky, nebo je jen tak nasypat na zmrzlinu.


Copyright GetBig.cz © 2015

PartneřiO webuKontakt