REGISTRACEPŘIHLÁŠENÍ

Jak oživit jídelníček aneb jak se vyhnout stereotypu?

Jak oživit jídelníček aneb jak se vyhnout stereotypu?

Jíte zdravě, cvičíte a záleží vám na zdravém životním stylu. Ale po delší době vás už to jídlo prostě „nebaví“. Máte větší chuť na nevhodné potraviny a celkově se stáváte laxnější? Sami cítíte, že už vám na tom tolik nezáleží?
Přinášíme vám pár základních typů, kterými oživit jídelníček, čímž se vyhnete alespoň částečnému stereotypu a objevíte zpět zálibu v tom, co jste měli tak rádi.
Podstatně se však liší fáze objemu a diety. Ti, kteří mají zkušenosti, jsou si vědomi toho, že v dietě se toho příliš vymyslet nedá. Právě proto jsme se rozhodli zaměřit na potraviny, které vám mohou zlepšit náladu v průběhu méně bohatého období. Přeci jenom po Vánocích do diety spadne každý druhý a zhubnout natrvalo bude přáním každého. Tady je pár tipů, jak to povánoční období přežít a ještě si pochutnat.

1. Střídejte teplou kuchyni se studenou
Jednou za čas se snídaní zkuste strávit času více, jindy méně. Když se můžete trošku rozmazlit, dopřejte si pořádnou vaječnou omeletu a ovesné vločky nechte ve skříni.

2. Pohanka, amarant, Quinoa
Snídaně je jedno z nejvíce sledovaných témat. Oživit snídani není vůbec těžké. Jak bylo řečeno, jedna varianta je studená vs. teplá. A pokud jste typ, co po ránu nemá příliš času a vás už nebaví ovesné vločky, není nic snazšího než sáhnout po jiných alternativách, které dodají vašim ránům novou energii.

3. Střídejte koření
Maso po určité době ztrácí na zajímavosti, proto je vhodné si nakoupit celou škálu koření a pohrávat si s chutěmi. Do rýže lze přidat kari namísto soli a hned si přijdete jako v Indii. Pokud začnete používat kurkumu, chilli, nebo více kokosového oleje, budete se přibližovat thajským chutím.

4. Využívejte exotické potraviny
Bylo již řečeno, že exotika skýtá spoustu zajímavých chutí. Od kurkumy, papáji, přes plantains (zelené banány na vaření), sušené ryby, které dodají chuť rajčatové zdravé omáčce, až po větší množství chilli (ale čerstvé, nikoliv sušené). Nebojte se toho, rozdýcháte to!

5. Mořské řasy
Řasy absorbují minerální látky z mořské vody, proto mají vysoký obsah minerálních látek a stopových prvků. Mají téměř zanedbatelné výživové hodnoty, ale přesto jsou to vitaminové a minerální bomby.

6. Houby
Jedlé houby jsou velkým zdrojem bílkovin, vlákniny, vitaminu D, vitaminů skupiny B a mnoha minerálních látek (zejména hořčíku, draslíku, selenu, železa, mědi, fosforu). Houby jsou složené z převážné části z vody, tudíž do diety naprosto vhodná a vyhledávaná potravina, která dokáže vykouzlit specifickou chuť.

7. Šmakoun
Už nevíte, jak si připravit bílky či maso, přesto vám chybí určitá dávka proteinů? Můžete si jednou za čas zpříjemnit den Šmakounem, což je bílkovinná náhrada a pro milovníky sladkých pokrmů se dělají i v ovocné (trošku sladší) verzi. Jedná se o ideální kompenzaci snídaní, svačin, obědů, i večeří. Najdete mnoho receptů, jak s nimi naložit a to vás rozhodně nudit nebude.

8. Brambory se slupkou, sójové boby, fazole, tempeh
Některým potravinám by se mělo prý vyhýbat, jelikož spíše škodí, než pomáhají. Opravdový šťoural by to mohl říct o jakékoliv potravině. Proto, když si vyberete jakoukoliv přílohu, není na škodu je střídat dle vašich preferencí a více věřit svým smyslům.

Je velmi dobře známo, že jídlo je základní stavební kámen ke všemu dalšímu: k dobré fyzické kondici, zdravotnímu stavu i náladě. Proto se jídlem bavte a užívejte. Neberte to jako nutné zlo, ale jako příjemnou cestu ke splnění vašich cílů a snů.

Copyright GetBig.cz © 2015

PartneřiO webuKontakt