REGISTRACEPŘIHLÁŠENÍ

Bicepsy a tricepsy PODLE Arnolda Schwarzeneggera

Bicepsy a tricepsy   PODLE  Arnolda Schwarzeneggera

Arnold Schwarzenegger je ikonou staré poctivé kulturistické školy. O tom ostatně vypovídal vzhled jeho těla, které bylo doslova monstrózní a vybudováno na zcela jiném základu, než je tomu u novodobých kulturistů.



Jeho nepřehlédnutelnou dominantou byly především velké a silné ruce. Bicepsy a tricepsy, jejichž celkový obvod sahal za hranici 50 cm. Těchto výsledků však Arnold nedosáhl jen tak. Na cvičení obou partií měl svoji strategii, s níž vás nyní trochu blíže seznámíme.

Tvrdý trénink bicepsů


První výhodou Arnolda Schwarzeneggera byla cílevědomost. V jeho hlavě neexistovala žádná myšlenka spojená s prohrou. Zároveň mu byl cizí pojem „počet opakování“. Jel zkrátka na maximum, co mu jeho bicepsy dovolily. Pakliže to s jeho tréninkem myslíte opravdu vážně, hodí se vám možná dvě základní rady.

- Snažte se biceps co nejvíce zatínat
- Při cvičení dosáhněte maximálního prokrvení bicepsů

Arnold kombinoval dvě odlišné strategie při cvičení. Na rozdíl od svých konkurentů jeden čas cvičilpouze s lehčími váhami, což mu umožnilo využít všechen potenciál bicepsů. Zároveň vsázel i na tzv. cheating neboli pohyb těla. Díky němu v sobě vždy naleznete sílu pro realizaci ještě několika opakování navíc.

A jak vypadá cesta k bicepsům ala Arnold Schwarzenegger?

- Zdvihy s jednoručkami ve stoje
- Zdvihy s jednoručkami na šikmé lavici
- Zdvihy s jednou činkou s pomocí cheatingu
- Bicepsové zdvihy s jednoručkami prováděné střídavě a ve stoje

Czech Virus Beast Virus 395 g lze pořídít v českých e-shopech za cenu od 749 Kč (Zdroj: Heureka.cz) Porovnat ceny >>
 



Kompletní rozvoj tricepsů


Arnold Schwarzenegger při svých pravidelných trénincích neopomíjel ani na druhou část své paže, jíž tvoří triceps. Oproti bicepsům volil zcela opačnou strategii pro opravdu efektivní růst svalové hmoty. Soustředil se především na nižší váhy a vyšší počet opakování. To bylo spojení, díky němuž došlo k ideálnímu procítění svalstva.
Také v této oblasti si Arnold Schwarzenegger hlídal určitá pravidla.
- Volba vah s ohledem na zatížení kloubů
- Provádět alespoň 10 – 15 opakování
- Střídat co nejvíce cviků na tricepsy
- Jednou za delší období využít maximálního zatížení tricepsů

To je pomyslná cesta k vypracovaným tricepsům a jejich kompletnímu rozvoji. Arnold si v dobách své největší éry oblíbil hned několik cviků, které aplikoval se vší pravidelností.
- Kickback
- Tricepsové zdvihy vleže a jednou rukou
- Francouzské tlaky vsedě
- Stahování kladky jednou rukou
- Kliky na lavičkách
- Bench-press s úzkým úchopem

Píle a cílevědomost vítězí


Technika a pravidla cvičení bicepsů a tricepsů se u Arnolda Schwarzeneggera občas vymykala běžným standardům a možná právě proto docílil své obří a dokonale vyrýsované muskulatury a velkého objemu paží.

Copyright GetBig.cz © 2015

PartneřiO webuKontakt