REGISTRACEPŘIHLÁŠENÍ

JAK ZLEPŠIT MRTVÝ TAH O 110%!

JAK ZLEPŠIT MRTVÝ TAH O 110%!

Reklamy lžou, Redbull ti nedává křídla, ty dává Deadlift! Jestli chceš křídla tak masitá, že se tě v KFC pokusí semlít do kyblíku pro dva, dělej (správně) mrtvý tah!

“Cože? Křídla u mrtvýho tahu? Ty jsi spadl z legpressu, ne?” Většina lidí si myslí, že křídla - široký sval zádový - latissimus dorsi - se cvičí pouze stahováním kladky s nataženýma rukama a jejich jediná funkce jsou široký záda na koupáku. To bohužel nemůže být dál od pravdy. Široký sval zádový je totiž jedním z nejdůležitějších komponentů silového tréninku.

Ať benčuješ, dřepuješ, taháš, tlačíš, přitahuješ.. Široký sval zádový spolu s přidruženými kamarády je jedním z tvých hlavních pomocníků. Je to dost dlouhý a objemný sval, začíná od kříže, bederní páteře a půlky hrudní páteře a line se přes celá záda. Latissimus tedy není jen nějaký stahovač horní kladky, ale především OBROVSKÝ stabilizátor páteře (to je takový to core, víš, co na bosu nenatrénuješ).

Tak, jak teda latissimus nastartuju a dostanu svých 110% na mrtvole? (ok, možná trochu zveličuju). Mám pár osvědčených tipů. Stačí je vyzkoušet a zjistit, který záda zatne nejvíce.

TAHÁNÍ ČINKY PO TĚLE


První tip zní: tahej činku po těle. Tahat činku po těle je důležité z mnoha důvodů. Čím blíž je činka u těla, tím lehčí bude (doslova). Vyzkoušej si zvednout činku z půlmetrové vzdálenosti a pak ji přitáhni k tělu tak blízko, že si osou otlačíš holeně do modra. Která z nich je těžší? Taky přitáhnutí činky na tělo s propnutými lokty přinutí pracovat i široký sval zádový. Jo, uděláš si pár oděrek, ale latissimus bude startovat jako nikdy dřív.
Na pochopení tohoto tipu existuje geniální drill - upevníš tenkou gumu z jednoho konce na osu a z druhého na klec/lavičku/stojan před tebou. Guma ti bude tahat činku od těla a ty budeš mít za úkol proti ní bojovat a tahat činku zpět k sobě. V tomhle stylu si potom dej pár mrtvých tahů na rozehřátí. Tohle zatne latissimus jako málokterá jiná vychytávka. A rovnou je tu samozřejmě přenos do dráhy pohybu a techniky.

Syntrax Matrix 5.0 2270 g lze pořídít v českých e-shopech za cenu od 777 Kč

(Zdroj: Heureka.cz)
Porovnat ceny >>
 



PENETRACE MALÍČKEM


K tomuto dalšímu tipu budeš potřebovat hodně dobrého kamaráda. Co to asi bude, že? Ve skutečnosti se tenhle dril dá zvládnout v jednom člověku, jen pokud ho hned nepochopíš, bude se muset ušpinit ještě někdo druhý. Představ si, že ti někdo strká prst ze zadu do podpaží a ty se ho snažíš sevřít, co to jde. Jestli cítíš pnutí v zádech, dobrá práce, jsi připravený zvedat. Jestli ne, asi bude potřeba přejít od představ ke skutkům a poprosit nějakého dobráka, aby ti s tímto drilem pomohl. Další funkcí latissimu je totiž připažení, abychom k němu použili především tento sval, je třeba připažení “začínat v rameni”. Pouhé zatlačení loktů do žeber nemá stejný efekt. Proto malíček v podpaží.
Snad tyhle tipy pomůžou. Správné zapojení křídel zvyšuje sílu, zlepšuje i techniku a rovná záda a proto by se na ně určitě nemělo zapomínat.

Jsem Kuba a píšu facebookovou stránku Kuba Zvedá Železo, kde se můžeš těšit na více obsahu, tipy a poznatky ze světa železa. Pro více informací o koučinku navštiv www.kubazvedazelezo.net


Copyright GetBig.cz © 2015

PartneřiO webuKontakt